BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

torsdag 29 juli 2010

Elakt fall av "Dröm-Armbåge".


Precis som det står, jag har dragit på mig ett väldigt elakt fall av "Dröm-armbåge", om ni inte vet vad detta är för något, så är det när man suttit och drömt sig bort med hakan vilande i handflatan och armbågen blir pelaren som får utstå den hårda ytan, man brukar inte upptäcka att man har dragit åt sig denna mystiska åkomma förrän armbågen helt plötsligt tröttnar och slinker iväg åt ett annat håll, då gäller det minsann att vara beredd innan hakan drabbas ännu hårdare än armbågen. :) Tyvär så är det något jag lyckas med ofta!
Det är en åkomma som dyker upp när jag ska skriva i boken t.ex, när man berättar sagor för sig själv i sinnet så man helt glömmer bort att hela ens hållning är beroende av att inte glömma bort sig själv.

Jag och D kom nyss in efter en lång promenad med Hejja`s i regnet, jag är dyngsur och håret droppar fortfarande, men lika glad är jag för det! Regnet har skapat en idyllisk lekplats för dante ute på gården, mystiska dimridåer bjuder in till livfulla fantasier om Riddare & Drakar och han tampas för fullt där ute med de "eldsprutande" träden.

Ska alldeles strax ställa mig och laga D`s favoriträtt; Blodpudding med massooor av Bacon och lingonsylt. :) Båda mina pojkar är väldigt förtjusta i den rätten, jag är antagligen den enda som inte tycker att det smakar speciellt delikat, men nu är jag ju i behov av ordentlig mat så att jag får allt smälla i mig en redig portion, men först ska jag ta mig en kopp äpple & kanel thè och fortsätta titta på våran fåntratt till tupp som har envisats med att stå ute i regnet precis hela dagen, han ser verkligen galet fånig ut...dyngsur med slokande fjädrar och kammen på sne och står och glyser på en kratta som på något sätt verkar ha förolämpat honom, han är inte så värst smart våran Hans Scheike, Jösses! :)

Nu blir det en snabb dusch innan det är dags att laga mat, men jag återkommer under kvällskvisten och då ska jag försöka dra åt mig lite energi att få upp lite nytt i Book Of Shadows! :)

Med värme & kärlek mina fantastiska fränder!
-Aingeal.

2 kommentarer:

Asynja sa...

Hej!
Jag vill bara tacka dig för din otroligt vackra och känslofulla blog.
Jag har bara läst några av inläggen, men jag kommer tillbaka och läser fler allt eftersom.
Och så hoppas jag att det går bra med den nyaste lilla familjemedlemmen.

Lilitha sa...

Dröm-armbåge...ja, den var bra...haha. Otroligt vacker blogg med många vackra tankar. Kram Lilitha