BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

onsdag 28 juli 2010

En morgon att älska.


Det regnar. Det är ruggigt och grått. Det är fullkomligt underbart.
En sådan här regnig dag kan inte ses som "dåligt väder" i mina ögon, regn för mig betyder återhämtning, ny energi och nya möjligheter, naturen verkar vakna till liv efter torkan som tärt ner den, på något sätt kan man helt plötsligt få se en glimt av naturen ur sin forna glans dagar, innan människan satte sina avtryck på den. Orörd.
Vetefälten verkar lysa starkare i sin gyllene färg mot den mörka bakgrunden, bladen glänser av miljoner regndroppar, och luften... att ta ett djupt andetag i sånt här väder ger mig en känsla av att jag på något sätt tar mitt första andetag på nytt, kristallisk, ren, återupplivande.

Jag har tänt en sjuhelsikes massa ljus i varje rum och runt om i huset sprider sig doften av Sandelträ-olja och nybryggt kaffe, har precis serverat D frukost bestående av ett glas fruktsoppa, två ost & gurk mackor och en klase bananer som han får förtära efter behov under dagen. Min älskling ringde just från jobbet, han ville bara höra min röst... ♥ Min....underbara karl.

Igår följde jag och D med min farmor till frövi och badade några timmar, D charmade badbyxorna av varje person han tog sig fram till med sina glada hälsningar, jag däremot, som inte var något badsugen med illamående, trötthet och en irriterande sol i ögonen verkade skrämma vett ur både folk och fä när jag kom vandrande genom sanden ner mot strandkanten för att prata med min son i jeans vars lappade knän har slitits bort för otaliga år sen, ett svart linne som ser ut som den blivit sliten till dess form av vilda hyenor och tatueringar vars budskap inte signalerar "god kristen". Dom, som de flesta människor studerade mig noga när jag närmade mig barnet som dom verkade tro att jag skulle fram till, kidnappa, och sedan offra till ett oheligt förbund. De verkade dock slappna av när dom såg den oheliga figuren, plocka upp barnet, ge den en öm puss på kinden och gav ett varnande "Gå inte för långt ut nu, och om en liten stund kan du komma upp och äta en Risifrutti." och återvände sedan flåsande till sin skuggiga plats under ett stort ekträd.


När vi kom hem var jag ganska så kaputt i huvudet efter att ha glömt solglasögonen hemma och ögonen kändes som om de skulle svida sönder mina ögonhålor (jag har ganska grova synfel på ögonen så de är ständigt ansträngda i väder som är alltför ljusa), då ringde min gubbe och berättade att han har slutat tidigare för han ville hem till oss, sin familj. ♥
Jag lagade "Pasta Carbonara" som D glatt slevade i sig innan han fick titta på "Biker Mice" och mysa på kvällskvisten medans jag och morgan tittade på våran nya Cornelis Vreeswijk-dokumentär; "Pappa kom hem", fast innan var vi ju tvungna att titta på "100% Bonde", M hade bunkrat upp för en ordentlig myskväll med Gräddkola-glass, en påse banankolor till hans looney-flickvän, Gott & Blandat och Smultron kex. (Tvingade honom att köpa hem en jätteförpackning nektariner också, det får man! ;)
Igår var en verkligen en bra dag, speciellt när jag fick en kärleksförklaring från min älskade man som inte liknar något annat än sann och äkta kärlek. Var helt oförberedd på det, men dom orden, kommer jag att minnas för resten av våra liv, det var den mest.... sanningsenliga, kärleksfulla och genuina kärleksförklaring jag någonsin fått, den var så äkta, direkt från hans hjärta.
(Hrm, det rimmade!)

Men det var väll själva... vad jag babblar nu då, mitt kaffe har ju kallnat! :)
Jag återkommer sen älskade vänner, mera kaffe!

-Aingeal.

2 kommentarer:

Åsa Seona (Aasa) sa...

Va härligt det låter, du får dagen att ljusna bara genom o läsa din blogg! Tack underbara du för din härliga energi o kärlek!
Kram.

Aingeal sa...

Jag blir så fruktansvärt glad av att få höra såna värmande och glädjefyllda ord! ♥
Det återger mig verkligen min forna styrka som falnat bort under de senaste månaderna, kanske var det för att jag försvann bort från underbara vänner med kärleksfulla ord som fyller mitt sinne ro!
Tack för att du läser och förgyller min vardag med alla fina kommentarer!
Ha en underbar dag min vän!
Med Värme & Kärlek (och kram)
-Aingeal!