BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

tisdag 27 juli 2010

Vart tog natten vägen?


Klockan är nu 06.37, jag har gjort mig bekväm på en av våra väldigt obekväma stolar i köket och har nu uppsikt över solen som är på väg att stiga upp över grantopparna med min ubersöta "Drama Queen" mugg, som är full i rykande färskt kaffe. "D" sitter och tittar på det där mystiska engelska barnprogrammet med en massa bizarra figurer som bär namn som "Mackapacka" och "Igglepiggle" och äter ostmacka som han då och då när han inte tror att jag ser delar med sig av till Hejjas. :)

Jag kan inte förstå vart natten tog vägen egentligen, vi somnade direkt efter filmen igår, som jag faktiskt kan erkänna nu i efterhand att den var tämligen rolig. :) Var ett helt gäng begåvade svenska skådisar med, men det var en scen med Fares Fares som var så förbannat rolig att både jag och morgan låg och skrattade ohejdbart. "Öh brursan, vad är en Thorleif för något?"
..Hehehe..

Min stora älskling åkte nyss till jobbet efter att ha väckt mig tre gånger under en kvart, jag gav upp och rullade ur sängen när han drog bort det gosiga varma täcket som jag hade skapat mig egen lilla kokong av och lät mig inte få tillbaka den, "Ska du gå upp nu då, älskling? säger han och blinkar med sina hundvalps ögon samtidigt som han har en leende som tyder på att han njuter av att plåga sin trötta, oskyldiga, kärring med chockerande kalla vindar. Men nu börjar kaffet ta lite skruv i varje fall, håller dock på att gå riktigt looney toon av nikotinbristen i kroppen, skulle faktiskt kunna tänka mig att offra en fingertopp eller tre för en pinne nu, men icke!

Nu tar jag det gamla slitna läderkopplet och tar ut Hera på en välförtjänt morgonrunda runt om våran vackra landsbygd, hoppas ni har en riktigt go`, morgon alla där ute. :)
Jag återkommer snart!

Med Värme & Kärlek -Aingeal.

2 kommentarer:

Åsa Seona (Aasa) sa...

Härligt att filmen va bättre än förväntat, alltid bra med possitiva överraskningar!
Mina ungar brukar me titta på det där barnprogramet... drömmarnars trädgård säger flickan att det heter.
Hoppas du får en härlig dag!
Kramar.

Aingeal sa...

Ja det är alltid roligt när man blir positivt överraskad! Kul att ens egna fördomar faktiskt vart överbevisade också, en värdefull liten läxa fick jag mig allt. :D

Ja visst så heter det ja. :) Jag brukar sitta lite hypnotiserad när jag tittar på det med pojken! Hihi!

Detsamma min kära vän!
Kram!
-Aingeal.